Díváte se na svět nejraději ze sedadla kola? Vyrazte do Jizerských hor, ráje všech turistů. Nadšení budou nejen poloprofesionálové, ale i začátečníci a děti. Naše okolí je doslova lemováno bohatým vyžitím pro trailové, silniční i stezkové jezdce. Prohánějte se divokou liduprázdnou přírodou, nebo klidně vsaďte na dobře značené trasy, pokud vám hledání vlastního dobrodružství dělá problémy. Přinášíme vám ty nejlepší z nich.

BIKEPARK TANVALDSKÝ ŠPIČÁK

Hned v Albrechticích v Jizerských horách lze zažít skutečný příval adrenalinu na trialových sjezdech přímo od rozhledny. Nechte se ve vybraných dnech nahoru vyvézt lanovkou i s kolem a o dobrodružství máte postaráno. Využít lze ale také modré a červené stezky, které myslí i na konzervativnější cyklisty.

Něco na rozjezd…

Nechceme vás utahat hned první den. Doporučujeme vám nenáročný výlet kolem josefodolské a bedřichovské přehrady, rašeliniště i rozhledny Královka. Krásná okružní trasa skrze lesy a mýtiny, s nádhernými výhledy do dalekého okolí. Ty si budete pamatovat ještě hodně dlouho.

Vydejte se z Albrechtic do Bedřichova, směrem na Hrabětice, se zastávkou na nádherné rozhledně Královka, a poté z Bedřichova směr Nová Louka po cyklotrase 3023, dále na Hřebínek, okolo vyhlídky Ptačí kupy, Nad Štolpichem, k rozhledně na Čihadle (s možnou zastávkou na PR klečová louka či Na kneipě), dále pak na Kristiánov, do Josefova dolu a zpět do Albrechtic.

Z JIZERKY NA SMRK

Jestli něco z návštěvy Jizerských hor nesmíte vynechat, je to rozhodně návštěva malebné osady Jizerka, nejvýše položené vesnice v Čechách. Vede odtud množství cyklotras, které vás provedou kolem rašelinišť, jezírek, skrze lesy, vyhlídky i kulturní památky. Naše putování vede směrem na Smědavu, dále na Předěl, Na písčinách, Pod Nebeským žebříkem, k rozcestníku Tišina, poté Nad Nebeským žebříkem až na Smrk. Zpět se vracíte od Tišiny k Předělu, a pak na Rybí loučky a zpět na Jizerku. Po celou dobu jedete po příjemné asfaltce, vyrazit tedy můžete klidně i s dětmi.

Z KOŘENOVA NA JIZERKU A ZPĚT DO ALBRECHTIC

(Něco pro náročnější jezdce)

Naše putování začíná v Horním Kořenově (kam doporučujeme dojet vlakem), odkud vyrazíte po vcelku náročné trase plné stoupání a odvážných sjezdů směr Jizerka. Odměnou vám za to ale budou nádherná zákoutí Jizerských hor. Poté se budete držet žluté trasy na Vlašský hřeben, pokračovat dále směrem na Souš se zastavením u protržené přehrady na Bílé Desné, dále vyrazíte na Jedlový Důl a vyjedete u nádraží v Josefově Dole, odkud je to asi 2 km zpět do Albrechtic v J. H.